Yalova Üniversitesi Anasayfa shd@yalova.edu.tr 0 226 817 73 58 - 0226 817 73 60

Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü Tarafından Gençlerin Psikososyal Gereksinimlerine Yönelik Atölye Programı Gerçekleştirildi.

Yalova Üniversitesi Çınarcık Meslek Yüksekokulu Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü tarafından düzenlenen “Gençlik ve Gençlerin Psikososyal Gereksinimleri” temalı atölye programı, gönüllü öğrenci katılımıyla başarıyla tamamlandı.

Yalova Üniversitesi Çınarcık Meslek Yüksekokulu Sosyal Hizmet ve Danışmanlık Bölümü tarafından Toplumsal Farkındalık Geliştirme Çalışmaları kapsamında ikincisi planlanan “Gençlik ve Gençlerin Psikososyal Gereksinimleri” temalı atölye programı gerçekleştirildi. Gençlerin psikososyal ihtiyaçlarına ilişkin farkındalık oluşturmayı amaçlayan program, gönüllü katılım sağlayan öğrencilerin aktif katılımıyla yürütüldü.

Program kapsamında farklı disiplinlerden uzmanların katkılarıyla yürütülen atölyelerde, gençlik döneminde karşılaşılan psikososyal süreçler çok boyutlu bir çerçevede ele alındı.

Dr. Öğr. Üyesi Burak Küsmez tarafından yürütülen “Gelecek Kaygısı, Kariyer Belirsizliği ve Psikososyal Etkiler” atölyesinde, gençlerin gelecek algıları, kariyer beklentileri ve belirsizlik duygusunun psikososyal etkileri değerlendirildi.

Klinik Psikolog Buse Aydın tarafından gerçekleştirilen “Travma Bilinci ve Güvenli Alan” atölyesinde, bireylerin zorlayıcı yaşam deneyimlerine ilişkin travma bilinci ele alınarak, güvenli alan kavramının psikolojik iyi oluş üzerindeki önemi vurgulandı. Atölye sürecinde katılımcıların farkındalıklarını artırmaya yönelik paylaşımlar yapıldı.

“Davranışsal Farkındalık ve Bağımlılık Döngüsü” başlıklı atölye, Sosyal Hizmet Uzmanı Faruk Koca tarafından yürütüldü. Bu atölyede, davranışsal bağımlılıkların oluşum süreci, döngüsel yapısı ve farkındalığın önleyici rolü, gençlerin günlük yaşam pratikleri üzerinden ele alındı.

Klinik Psikolog Onur Güven tarafından yürütülen “Duygusal Farkındalık ve Duygu Düzenleme” atölyesinde ise bireylerin duygularını tanıma, anlama ve düzenleme becerileri üzerinde durularak, duygusal farkındalığın psikososyal iyi oluş üzerindeki koruyucu etkileri değerlendirildi.

Atölye programının sonunda, sürecin yürütülmesine katkı sunan atölye yürütücülerine teşekkür belgeleri takdim edildi. Programa gönüllü olarak katılım sağlayan öğrencilere ise katılım belgeleri verilerek etkinliğin sosyal transkriptlerine yansıtılacağı bilgisi paylaşıldı. Program, öğrencilerin akademik gelişimlerinin yanı sıra sosyal ve kişisel gelişimlerini destekleyen bir çalışma olarak değerlendirildi.